Starea parcului de vehicule al Societății de Transport București (STB) este de multe ori cel puțin dezamăgitoare pentru călători. Conform celor mai recente date oficiale, cele mai frecvente defecțiuni tehnice au apărut la troleibuze.
O călătoare de pe STB a criticat recent mizeria de pe pereții autobuzului 385.
Într-o postare pe un grup pe Facebook dedicat reclamațiilor la adresa companiei, bucureșteancă a publicat două fotografii în care se vede cât de murdar este mijlocul de transport.
Nu este o postare unică. La începutul lunii trecute, o altă călătoare a criticat, pe același grup, „reparațiile” făcute ad-hoc la panoul despărțitor al cabinei șoferului. „Autobuz 112, condiții de lux. #STB nu cred că e cazul să menționez lipsa aerului condiționat. #STB să mai aducem ceva adeziv de acasă? Abonament plătim….”, a scris ea.
STB este principalul operator de transport public de persoane din municipiul Bucureşti şi Judeţul Ilfov, având una dintre cele mai întinse reţele de transport din Europa, cu o lungime a traseelor de 1651 km cale dublă. Reţeaua de transport acoperă o suprafaţă de 633 km², din care 228 km² numai în zona urbană. STB SA dispune de aproximativ 2.000 de vehicule (autobuze, troleibuze şi tramvaie) care efectuează, anual, peste 700 milioane de călătorii, potrivit datelor odicale.
Mai exact, conform statisticilor oficiale cuprinse în Raportul de activitate pe 2021, parcul inventar de vehicule al STB la finalul anului trecut totalizează 2.282 de vehicule, dintre care
Numărul defectelor tehnice în anul 2021 raportat la mil. veh. km. realizați a fost de 271,44, în creștere față de anul anterior, când au fost, în medie, 239,86 de cazuri.
Defalcat, cele mai multe au fost la:
Un raport detaliat pe 2020 este inclus în hotărârea din 28 aprilie 2022 a Consiliului General al Municipiului București privind aprobarea depunerii cererii de finanțare cu titlul „Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public prin achiziția a unui număr 22 de troleibuze cu emisii zero sau cu baterii” prin Componenta 10 – Fondul Local în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a cheltuielilor legate de proiect, precum și a Acordului de parteneriat.
Conform documentului, parcul de troleibuze al STB a înregistrat în ultimii ani o pondere mare a defectelor, pe ansambluri ponderea defectelor o deține instalația de forță – 41,88%, instalația de aer -17,03% și ansamblul caroseriei – 13,61 %.
Anul trecut mijloacele STB au suferit 442 de tamponări, dintre care aproape 18% din vina angajaților companiei.: